Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagycsuri agymenései

avagy, rendszertelenségem és rendezetlenségem rendszerbe rendezgetése

Kuriózum

2015. október 19. 15:18 - Nagycsuri

A Balaton, mint Istenkép (fotókkal)

balaton4.jpgAz este folyamán nem elaludtam, hanem elájultam. No, nem ital vette eszemet, szimplán a kimerültség vágott fejbe. A napok óta tartó kánikula kivette belőlem az akksit. Lemerültem. Végigaludtam az éjszakát, amit a

levegő lehűlése segíthetett elő. Ugyanis, ritkán fordul elő velem, hogy legalább egyszer fel ne ébredjek. De még reggel is tudtam volna tovább szundikálni. Az iskola viszont még tart, a gyerekeknek csörgött az óra, így én sem maradhattam a takaróm alatt.
Szép napos reggelre ébredtünk, hűvös északi szellő csillapította a Napsugarak bőrpirongató mivoltát. Most viszont már árnyékba menekültem, hiszen a Napon elégne a pergamen, amelyre e sorokat vésem.
Kb. egy hete már a Balatonban úszhatok. Örülök az uszodának is, de nekem a Balaton az áldás. Igazán csak az ád megnyugvást. Messzire ki szoktam "evezni", valójában onnét visszatekintve nyer értelmet az öblöt körülölelő természet. Csodaszép helyen élünk. Kár, hogy a helyi hatalom nem tud mit kezdeni vele. Páratlan kincsen ülünk. Igen, csak ülünk és pitélünk. Nem mindennapi adottságait kiaknázni viszont már nem tudjuk, mert alkalmatlanok a "mozgatórugók".
Azt sem igazán értem, hogy a helyi lakosok miért nem járnak le a partra. Más vidékbeliek százezreket fizetnek azért, hogy itt nyaralhassanak egy hétig, az itt élők meg félnek a víztől. Nem tudják, mitől fosztják meg magukat. Miként a hévizek, úgy a Balaton is egy természetes gyógyszer. No, nem a reumára! Leginkább a lélek alamizsnája és testünk muníciója. Elég, ha lemegyünk a partra kora reggel, vagy napnyugta környékén és minden alkalommal, mindig másként láthatjuk a csodát. Kuriózum. Rendre más-más arcát mutatja. Olyan, mint egy Isten. Talán Ő maga az Isten. Ilyen formán a természet testesítheti meg Istent. Ha az erdőt szemléled, akkor is Őt látod, ha a Balatont kémleled, olyankor is Ő kacsint vissza rád. Ha így fogod fel, mindjárt értelmet nyer ez a misztérium. Hát mi ez, ha nem Gyógy-Szer?
Adagolás nem az orvos utasítása, hanem a józan ész szerint: miként a zenét is, naponta minimum egy alkalommal javallott!

(Eredeti megjelenés 2015.06.10. https://www.facebook.com/nagy.testverek.9/posts/852409424852404)

Balaton:

Nagycsuri 2015.10.19.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagycsuri.blog.hu/api/trackback/id/tr997990365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása