Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagycsuri agymenései

avagy, rendszertelenségem és rendezetlenségem rendszerbe rendezgetése

Zenéljünk! No.39.

2015. november 03. 12:46 - Nagycsuri

Barbaro: 20 éves jubileumi koncert, A38 (Videó)

both.jpgÉrdekesség: Míg a Gangnam Style két és félmilliárd megtekintés közelében jár, addig kedvenc zenekarom, a Barbaro - kb. ugyanannyi idő alatt - 443 érdeklődőt vonzott a Youtube-on.
Bevallom, én ezt

rendkívül örvendetesnek tartom. Miért? Azért, mert manapság a minőség nem mennyiségi kérdés. Sőt! Minél többen sztárolnak valamit - legyen az személy, politikai képződmény, zeneszám, vagy bármi más -, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az egy rakás szar. Bocsánat a vulgáris kifejezésért, de rövid, tömör és velős akartam lenni!
Ellenben az un. underground vonulat sorra szüli a minőségi produkciókat. Közönsége minimális, de - mint már említettem - ez csak arra bizonyíték, hogy - a kevés kivételtől eltekintve - szinte biztosak lehetünk annak művészi színvonalában, mondanivalóval telített tartalmában.
Így van ez a Barbaro esetében is. Lassan 30 éve töretlenül alkotnak a zene színpadán. Értéket tesznek le az asztalra, hiszen értékből táplálkoznak. A magyar népzene adja muníciójukat. No, meg az elhivatottság, a tudás, az elkötelezettség, a talentum, az alázat, de sorolhatnám napestig a pozitív jelzőket...
Konkrétabban a Barbaro-ról már többször írtam felvezetőt egy-egy nótájukhoz, talán az ezen a linken elérhető érzékelteti leginkább a hozzájuk és zenéjükhöz fűződő viszonyomat.
Első hallásra korántsem fülbemászó. Többszöri meghallgatást igénylő, hosszú procedúra, amire átlagfül számára is szerethetővé válik. Ez egy ugyanolyan tanulási folyamat, mint ahogy más művészetek esetében is. Nyilván irodalmi ismereteinket sem a szépirodalommal kezdjük.
A zenében is hosszú idő, türelem és kitartás szükségeltetik a minőségihez való eljutásig. Én magam ötödikes koromban még Abba-t, Boneym-et, Neotont, Hungariát hallgattam. Hetedikesként jutottam hozzá az első Beatrice kazettához, majd Rolling Stones-hoz. Aztán jöttek csak a komolyabbak, mint Pink Floyd, Yes és hadd ne soroljam tovább! Majd szép lassan jutottam el Miles Davis-ig és a többi nagyságig. Ezen belül is egy éles karakter a Barbaro. Évek kellenek hozzá, hogy idáig felkapaszkodjunk. De, higgyétek el, megéri! Tudom, hogy sokak számára sokkoló lesz az alábbi koncert, lehet itt is az Abba-val kellene kezdenem.
Mára a Napocska is elővillant a felhők közül. Nekem is valami hasonlót jelent, ha Barbaro-t hallgathatok. Örülök annak, hogy a sok szemét között kapirgálva ráakadok egy gyémánt félkrajcárra. Örülök a Napocskának is. Mindig valami új kezdetet sejtet sugaraival. Egy új élet lehetősége fénylik fel általa. Hiszen a fény maga az élet. Az én Napsugaram elhozta nekem a fényt és általa az új életet. Köszönöm, hogy vagy nekem!
Szeressétek szeretteiteket, hogy szeretve lehessetek!

(Eredeti megjelenés 2015.05.24. https://www.facebook.com/nagy.testverek.9/posts/842565329170147)

Nagycsuri 2015.11.03.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagycsuri.blog.hu/api/trackback/id/tr598047038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása