Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagycsuri agymenései

avagy, rendszertelenségem és rendezetlenségem rendszerbe rendezgetése

Zenéljünk! No.76.

2015. november 13. 11:19 - Nagycsuri

Roger Waters: Perfect Sense - Parts I And II (Videó)

waters-roger.jpgNagyon sok Barátom, Ismerősöm nagy kedvence és persze az enyém is. A Prog-Rock Beatlese. Igen, a Pink Floyd-ról van szó. Tudjátok azt is, hogy

Roger Waters kiszállt a Floydból és szólóban koncertezik, többek között Snowie White-al, Doyle Bramhall II​-vel. Snowie-ról már osztottam meg videót, Bramhallról még nem, de majd dobok egyet. Manapság Eric Clapton​-al turnézik. Édesapja SRV-nél dobolt egy ideig, ha jól tudom.
Ami miatt viszont e nóta mellett döntöttem, az a benne hallható női énekhang. Frenetikus élmény, minden egyes sejtem bizsereg tőle, olyan átéléssel énekel.
Zsóka Barátnőm teremtett le az imént, hogy nem adok elég teret a szebbik nemnek. Írtam is neki, hogy életem során mindig előtérbe helyeztem őket, ne aggódjon e miatt!
Hogy miért távozott Waters a Floydból, amikor hihetetlen karriert futottak be együtt? Ha engem kérdeztek, akkor a pénzre tippelek. Sajnos, igen. Mint az életben mindenhol, itt is a pénz teszi tönkre az alkotókészséget. Mammon ereje még mindig nagyobb a valódi Istennél. A bennünk élő és szerető Istennél. Mindenféle bigottság nélkül mondom ezt Nektek! Bár nem vagyok mélyen hívő- és gyakorló keresztény, azért azt belátom, hogy a lelkünk nem teremtődhetett szimplán materialista alapokon. De erről egy másik bejegyzésben, tekintettel a kimeríthetetlen terjedelemre!
Na, maradjunk a zenénél!
Waters már a Floyd alatt is adott ki szólólemezeket. Köztük volt olyan, amelyen Eric Clapton gitározott. A Hitch Hiking... Komolyzenei tripla albumot is fogtam már a kezemben tőle, miként Frank Zappától is. Aztán már a szólóévei alatt született meg az életművét megkoronázó Amused to death című remekmű. Azt is tudni kell róla, hogy a Floydban is ő volt az Agy. Egymaga írta a Dark Side-ot és a The Wall-t is. Kész koncepcióval állított be a stúdióba. Ütősebbek is a szólólemezei, mint David Gilmour-nak, vagy Nick Mason-nek. A Lexikon nevű stúdióeffekteket gyártó cég szakembere is egyben. Nem véletlen, hiszen a quadrofon hangzást már a '60-as években alkalmazták Floydék. Alan Parson hangmérnökkel együtt csodálatos hangzásvilágot teremtettek lemezeiken és koncertjeiken egyaránt. Parson saját albumokat is adott ki később, de leginkább felejthető. Tudom, hogy Farkas​ Barátom is kedveli a Floydot, reméljük megosztja velünk gondolatait Ő is! Talán helyre is igazít, ha tárgyi tévedésekbe esnék! Tudni illik, ezek a gondolatok belülről fakadnak, nem a Wikipédiáról! Még ha kevesebb is, kevéssé informatív is, de a miénk! De abbahagyom a szavak gyarapítását, mert erről a témáról naphosszat lehetne diskurálni. Hallgassátok meg ezt a fekete - mágus asszonyt (Black Magic Woman) és hinni fogtok nekem!

Itt pedig Snowie White mellett Doyle Bramhall II énekel és gitározik egy Waters turnén. Kegyetlen jó gitárpárbaj:

Fentebb említettem, hogy Farkas barátom biztosan kiegészít, íme:

Farkas:

Köszi Csuri, hogy megemlékeztél az egyik abszolút kedvenc bandámról. Múltkoriban már ejtettem pár gondolatot egy ismerősünk bejegyzése kapcsán, most nem is szaporítom túl a szót, csak annyi igazítás, hogy a fent említett 2 albumot nem egyedül írta Waters, hanem Gilmour és Wright is tett hozzá eleget, bár kétségtelen, hogy főleg a Fal vonatkozásában Waters az agy, például a lemezborítón az ő írásával lettek feltüntetve a (cseppet sem optimista) szövegei. Videó témában a zseniális Pompeii koncertfilmet ajánlanám, illetve a Syd Barrett-korszakos "videó-klipeket" (1965-67), ez utóbbi érdekes kordokumentum a londoni "swingin' sixties" őrült időszakából. Thank you Sir!

Nagycsuri:

Hiába, mindenre még nekem sem terjedhet ki a figyelmem. grin hangulatjel Köszönöm a kiegészítést! Valóban nem írtam, pedig akartam, hogy a többiek is hozzátették a magukét, de az alapkoncepció Waters nevéhez fűződik. Kitalálni nehéz, azután színesíteni, hozzátenni már sokkal egyszerűbb. A másik, ami felett elsiklottam, Syd Barrett. Nem baj, itt vagy Te és így teljes a kép, köszönöm! smile hangulatjel Húúúúú, mekkora nóta, Atyám! Metál banda is feldolgozta,de nem jut eszembe, hogy melyik... Tehát, Syd Barrett:

Mégis ráakadtam:

 

Farkas:

Na igen. A Pink Floyd-ot egyébként (paradox módon) sok kemény metál zenekar tartja fő hatásának. Syd Barrett (R.I.P.) korának kimagasló dalszerző-tehetsége volt, Neki állítottak Floydék emléket a "Wish You ..." lemezükkel, (Shine on you crazy diamond). Barrettnek 2 szólólemeze (elsősorban akusztikus), és egy válogatáslemeze (ilyen-olyan felvételekből) jelent meg. Egy-két jó momentumtól eltekintve inkább gyengének nevezném ezeket, bár nem akarok tiszteletlen lenni, tudva, hogy akkor már sajnos ... volt

(Eredeti megjelenés 2014.01.23. https://www.facebook.com/nagy.testverek.9/posts/579367375489945)

Nagycsuri 2015.11.13.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagycsuri.blog.hu/api/trackback/id/tr798075524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása